San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van stefinamerika - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van stefinamerika - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Stef van Geffen

13 April 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo allemaal,

Het is op dit moment alweer de derde dag van mijn verblijf in Amerika. Ik zit hier samen met mijn neef Nick en we gaan de komende maand een groot deel van de westkust van Amerika bewonderen.

Op woensdag 9 april zijn we zonder problemen vertrokken vanuit schiphol. Het inchecken verliep vrij snel en na enkele uren te hebben gewacht mochten we eindelijk gaan boarden. We hadden eerst een tussenvlucht naar Dublin met een kleine airbus waarin stoelen zaten die dateerden van voor de tweede wereldoorlog. Eenmaal in Dublin aangekomen moesten we allerlei formulieren invullen voordat we naar de Ierse douane mochten. Tassen op de rails, schoenen uit en lief lachen. Hierna volgde weer een volgende rij, dit keer voor departement of homeland security. Ze waren heel nieuwsgierig over de hoeveelheid geld dat we bij hadden en wat voor werk Nick deed. Ik kon na het afgeven van men vingerafdrukken en een leuke pasfoto gewoon doorlopen.

De tweede vlucht van Dublin naar San Francisco vertrok zo'n twee uur na aankomst in Dublin. De vlucht duurde ongeveer 11 uur en was best vermoeiend. Bij aankomst in Amerika konden we onze koffers vrij snel ophalen en eigenlijk meteen naar buiten lopen. Met de luchthaven tram zijn we toen onze wagen gaan ophalen. We hadden deze bij alamo besteld maar mochten er een van national meenemen. Jane, de customerservice medewerker, had ons ook nog een gratis upgrade gegeven. We rijden nu rond in een Nissan altima. Voor de mensen die niet weten hoe deze auto er uit ziet:google -> images. Na in totaal zo'n 18 uur te hebben gereisd kwamen we terecht in de files van San Francisco. Een rit die normaal 20 minuten duurde was nu 60 minuten. Deze dag hebben we alleen nog een hamburger gegeten en zijn toen gaan slapen.

De tweede dag zijn we San Francisco gaan verkennen. Vanuit het hotel zijn we naar de baai gelopen. Hier konden we alcatraz en een deel van de Golden Gate bridge zien liggen. Een groot deel van de brug was nog omsingeld door de mist. We kwamen op het goede erg idee om naar de brug toe te lopen. Naar werd over en over werd op de heuvel achter de brug. Gelukkig was het in de tussentijd aan het opklaren waardoor we flink wat zon hebben gezien. Waar we nog niet aan gedacht hadden was de terugweg. We zagen het niet zitten om heel dat eind terug te gaan lopen. Op een parkeerplaats bij de Golden Gate bridge zijn we bij een hop on hop off bus gaan vragen of hij ons kon afzetten over de brug. We moesten een kaartje van hem kopen dat geldig was voor twee dagen. Maar dat kostte ons te veel geld. Toen we wat hadden onderhandeld konden we voor heel wat dollars minder mee. We werden afgezet bij Russian Hill. Via deze kuitenbijter kwamen we uiteindelijk terecht bij Fishermans Wharf.

Eenmaal aangekomen bij Fishermans Wharf gingen we op zoek naar een eettentje. Na drie visrestauranten te hebben gezien kwamen we uit bij Jacks Canarie. Een gezellig tentje waar we een grote steak en wat bier naar binnen hadden gewerkt. De batterijen waren weer opgeladen. We zijn toen de verschillende piertjes afgelopen om te kijken of we iets interresants tegen kwamen. Ondertussen kregen we door dat we verbrand waren. We zijn toen naar het hardrock café gegaan om zo nog wat zonvrije uren te hebben alvorens we de alcatraz night tour gingen doen. We hadden een mooi plekje gevonden maar werden er al snel op aangesproken dat dit niet de bedoeling was. We moesten naar de "tafel aanwijs man" en die zou ons een plekje geven. Kaart voor de neus en maar weer bestellen. Deze keer hamburgers en sprite. Ik had men glas nog niet half leeg en ze vroegen al of ze hem moesten refillen. De ober was het inmiddels ook opgevallen dat wij de enige twe waren die zich hadden verbrand. "You guys really need to get sunblock" kregen we een keer of drie te horen van diezelfde gast tijdens ons eten. Na het eten vervolgden we onze weg naar pier 33 waar onzeboot naar alcatraz zou vertrekken.

Op de boot kregen we te horen dat we vanaf het eiland geen uitzicht zouden hebben over Sf omdat de mist weer was komen opzetten. Op het eiland aangekomen werden we naar de oude douches begeleid. Vanuit hier startte de audiotour. Na de audiotour zijn we zelf op verkenningstour gegaan en hebben we de rest van het eiland gezien. Bij terugkomst op het vaste land hebben we een taxi genomen naar ons hotel.

De volgende ochtend hebben we wat uitgeslapen en zijn we naar het tourist information center (vau vau vau) gegaan om wat informatie op te vragen over twin peaks en yosemite national park. Na alle informatie te hebben verwerkt zijn we richting twin peaks gegaan. Twee heuvels aan de rand van SF vanwaar je over de hele stad uitkijkt. Ook hebben we deze dag onze overnachting geregeld in yosemite. Onverwarmde tent cabins, ik ben benieuwd.

(Aangezien ik dit hele verhaal al had getyped voor Yosemite maar er door een technisch mankement niets is opgeslagen, waarschijnlijk mijn eigen schuld, heb ik dit pas na yosemite online kunnen zetten)

Het volgende reisverslag staat er inmideels ook op.

Groeten,
Stef

• 16 April 2014 - 17:07

Merel Bleijerveld:

Typisch Stef allemaal!! Geniet ervan!! Own it =P

• 18 April 2014 - 08:30

Bart:

Ah, verbranden op de stranden van San Fransisco, brings back memory