Yosemite National Park - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van stefinamerika - WaarBenJij.nu Yosemite National Park - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van stefinamerika - WaarBenJij.nu

Yosemite National Park

Door: Stef van Geffen

14 April 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Na onze eerste drie nachten in SF stond er nu onze eerste echte autoverplaatsing op het programma. Een autorit van zo'n 200 mijl. We stonden vroeg op zodat we diezelfde middag nog in Yosemite konden zijn. Na een 4, 5 uur durende rit waren we aangekomen en konden we gaan inchecken. Niet veel later hadden we onze spullen in de tent cabin gegooid. Het eten rn drinken moesten we in een beer bestendige doos buiten onze cabin neerleggen. Waarom is ons nog steeds een raadsel, we hebben geen beer gezien.

De wandel/sport/autorijd schoenen gingen weer aan en we gingen op pad met de gratis shuttle bus die door het park reed. We hadden besloten om een zes uur lange hike tocht te doen naar Nevada Falls. Waarom? Omdat wij zo sportief zijn :D. Wij deden er overigens maar vijf uur op maar dat kwam voornamelijk door het strakke tempo en doordat de meeste chinezen op de helft al omdraaiden. We hebben 5, 5 km omhoog moeten lopen over moeilijk begaanbaar terein, (foto's zullen volgen voor de non believers :p) het zogenaamde mist trail. Hoe verder we naar boven liepen, hoe slechter de tredes werden en hoe minder mensen we tegen kwamen. Na2, 5 km geklommen te hebben kwamen ee aan bij Vernall Fall. Nog 3 te gaan tot de top. Na een tijdje te hebben gelopen kwamen we wat mensen tegen die omlaag aan het lopen waren. We vroegen hoe ver het nog was en kregen het antwoord "twenty minutes". Zo'n 15 minuten later kwamen we een volgende groep tegen en vroegen weer hoe ver is het nog. Weer kregen we te horen "twenty minutes". Vol goede moed weer verder er van uitgaande dat ze gelijk hadden gingen we wer verder. We kwamen een groep bergbeklimmers tegen die ons waarschuwde dat we het niet te laat moesten maken omdat de zon al een tijdje aan het dalen was. Toen we vervolgens vroegen hoever het nog was naar de top en zeiden dat we al twee keer te horen hadden gekregen dat het nog twintig minuten was naar de top. Zei een van de bergbeklimmers "twenty minutes" en liep hij lachend verder naar beneden. En ja hoor twintig minuten verder hadden we de top bereikt. Een enorm uitzicht over het park was onze beloning.

Na enkele minuten te hebben genoten van het uitzicht vervolgden we onze hike. Dit keer was het gelukkig naar beneden wat een stuk sneller bleek te gaan. Op de terugweg kwamen we nog twee tweetallen tegen die naar de top wilden klimmen. Voor de laatste twee, Russen hoogstwaarschijnlijk aan het uiterlijk te zien, zou het nog heel lastig worden om voor het donker weer beneden te zijn. We hebben ze nog gewaarschuwd, maar ze liepen gewoon door. Eigenwijs volk die Russen. Eenmaal beneden aangekomen ging het lichtje uit bij Nick. Hij had geen honger en ging naar de tent. Ik heb die avond gelukig nog een hotdog kunnen scoren. Die avond/nacht was het enorm koudin de tent en daar konden twee en een halve deken niets aan veranderen.

De tweede dag in yosemite hebben we iets rustiger aan gedaan aangezien we gisteren al flink ons best hadden gedaan. Vandaag zouden we op "berenjacht" gaan, althans dat dachten we. Eerst werd ons verschillende dingen uitgelegd over de zwarte beer. Daarna liepen we 1, 5 mijl door de natuur (toeristisch gebied) om vervolgens geen beer te hebben gezien. We zijn toen zelf maar weer op onderzoek uitgegaan. We zijn naar de upper en lower yosemite falls geweesten vervolgens de dag af te sluiten met een hike rondom mirror lake met de hoop om wat wildlife te zien. Verder dan wat eekhoorns, herten, vogels, mieren en het geluid van een kikker kwamen we niet. Morgen rijden we naar highway one waar ons een rit langs de westkust te wachten staat.

Groeten Stef

• 15 April 2014 - 07:52

Henk En Ria:

Fijn dat we jullie nu kunnen volgen. Het is leuk om te lezen. Zo kunnen we ons er iets bij voorstellen wat jullie aan het doen zijn.maak je ook nog een veslagje van SanFrancisco en Alcatraz? Veel plezier samen.

• 15 April 2014 - 09:46

Rob En Carla:

Leuke verslagen stef. we verheugen ons al op de volgende, en hopen dat er bij nick niet al te veel lichtjes uitgaan.

• 15 April 2014 - 14:08

Diks:

Hey Stefke,

Wanneer het koud wordt in de tent, wil lepeltje lepeltje nog wel eens helpen.

Veel plezier (of zoals de duitsers zeggen "have fun!")

Groetjes,
    Martijn.

Ps. PSV doet het best aardig. Ik geloof dat je het nummer van de bakker al hebt...

• 16 April 2014 - 12:29

Xavi:

Waar blijven de holiday pictures?

• 16 April 2014 - 21:56

Jolanda Verbakel:

nou al een hele ondernemijng gedaan doen jullie het wel rustig aan wat je moet nog 3 weken gr Jolanda en jan

• 17 April 2014 - 21:35

Bart En Rieky. :

Heel verhaal! Geniet van alles en groetjes van ons, Bart en rieky